RECENZIA: Tajomstvo duší

Autor: Deni Arpášová
Názov: Tajomstvo duší
Vydavateľstvo: Motýľ
Väzba: pevná
Počet strán: 224
Rok vydania: 2012

Popis/anotácia: Berenice Syová je mladé sedemnásťročné dievča, ktoré v jedinej sekunde stratí budúcnosť. Napriek tomu nájde odvahu ujsť a nájsť malý kúsok neba, ktorý bude patriť iba jej. Prstom na mape si zvolí cieľ a mieri do mesta Astória v štáte Oregon. Cestu jej skríži záhadný cudzinec – Jarrold, ktorý od prvej chvíle túži byť s ňou, ale práve jeho blízkosť znamená pre Berenice istú smrť. Obaja vedia, že nemôžu zostať spolu, napriek tomu nestrácajú nádej v spoločnú budúcnosť. Záhad okolo Berenice každým dňom pribúda a mladé dievča zisťuje, že tajomstvá, ktoré si Jarroldova rodina tak veľmi stráži, sa jej týkajú viac, ako si dokázala predstaviť. Každý deň jej nového života je plný prekvapení, ktoré ju posúvajú čoraz bližšie k vyriešeniu rébusu.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Zdroj.

Čo ma upútalo?

Ako to väčšinou býva, tak na prvý pohľad Vás upúta obálka. U mňa to nebolo inak. Modelka, ktorá je na nej zodpovedá presne mojím kritériám, podľa ktorých som si predstavovala hlavnú hrdinku. Druhý dôvod, kvôli ktorému som si knižku kúpila bola samozrejme anotácia. Už som čítala veľa kníh na tento spôsob, ale ako budem spomínať v priebehu recenzie, autorke sa podľa mňa podarilo ozvláštniť túto, pomerne celkom častú tému. A ešte aby som nezabudla, strašne sa mi páči tá jasno žltá farba, pôsobí na mňa takým ukľudňujúcim dojmom.

O postavách
Hneď na začiatku knihy je nám predstavená hlavná hrdinka Berenice - "Eby." Osud k nej nebol veľmi zhovievavý a krátko po svojich sedemnástich narodeninách prišla o obidvoch rodičov a malého bračeka Sammyho. Jej jediný žijúci príbuzní sú len starí rodičia, avšak tí o ňu neprejavujú záujem. Preto sa rozhodne vziať osud do vlastných rúk. Odíde. Presťahuje sa do mesta Astória a začne žiť novým životom. Budú z toho nejaké následky? Bude sa jej tam dariť? Nájde si priateľov a strechu nad hlavou? Za zvláštnych okolností spoznáva záhadného cudzinca Jarrolda. Obaja k sebe začnú cítiť neprekonateľnú náklonnosť, avšak...čo skrýva? Aké je jeho tajomstvo?

Môj osobný názor
Zdroj.
Hneď na začiatku spomeniem, že knihu písala slovenská autorka. Avšak počas čítania vôbec nemáte ten pocit. Knižka je napísaná tak dobré, akoby vzišla z pera hocakej americkej autorky. Už od začiatku, ako som začala čítať som sa od nej nemohla odtrhnúť. Písaná je veľmi príjemným, nenúteným spôsobom. Autorka vykreslila naozaj pekný príbeh, ktorý neunavoval, bol čitateľný a po prečítaný som mala príjemný pocit na duši. Dej nikde nestagnoval, veci nadväzovali jedna na druhú a ani som sa nenazdala a bola som na konci. Samozrejme, podľa tohoto všetkého, čo som napísala, to znie, že je to dokonalá kniha. Ale aj tu, ako aj všade inde, sa nájde pár podstatných nedostatkov. Jeden z hlavných faktorov, ktorý mi v knihe vadil, bol ten, že situácie a dej prebiehali strašne rýchlo. Ako príklad udám začiatok knihy ; na dvoch stranách bol opísaný život Eby s rodičmi, o stranu ďalej už boli všetci mŕtvi a o ďalšie dve stránky už letela do Oregonu. Vôbec som tam nepocítila emócie, ktorými oplývala hlavná hrdinka, prišlo mi to strašne robotické. A dostávame sa k hlavnému nedostatku. Podobnosť. Väčšina z Vás určite čítala Twilight (kto aj nie, že?). Počas čítania som vo viacerých pasážach nachádzala podobnosť z vyššie spomínaného Twilightu. Niektoré boli dokonca ako vystrihnuté z originálu. Nehovorím, nebolo to zle spracované, ale myslím si, že autorka mala určite väčšiu fantáziu a nemusela sa schyľovať k tomuto.
Ak to mám teda zhrnúť; Tajomstvo duší je príjemná oddychová fantasy kniha, ktorá Vás svojím príbehom nesklame, miestami pobaví i zarmúti. Jednoducho - oddychovka.

Hodnotenie a celkový dojem

4/5